Eksperimentai

Vaikai iš prigimties yra tyrinėtojai. Jie aplinką tyrinėja per pojūčius. Vaikas nuolat turi matyti, girdėti, liesti, uosti, ragauti. Tyrinėdami bei eksperimentuodami vaikai lavina savo pojūčius, išmoksta ilgiau išlaikyti dėmesį, susipažįsta su gamtosaugos problemomis. Ugdytiniams patinka tyrinėti juos supantį pasaulį, tai nauja, nepažinta erdvė.

Atlikdami gamtos pažinimo eksperimentą: „Beorė erdvė stiklainyje“, „Slaptas raštas“, „Gelbėkit paslėptą žaisliuką”. Vaikams labiausiai patiko gelbėti savo užšaldytus žaisliukus. Žaisti su vandeniu vaikams visada smagu ir linksma. Buvo daug emocijų, kai į balioną vaikai įpylė vandens ir įdėjo tris smulkius žaisliukus, vėliau  juos išnešė į lauką ir užšaldė. Ugdytiniai diskutavo: ar užšals žaisliukai, kaip reikės išimti ledą, koks jis bus, ar greitai atitirps, ar nieko neatsitiks žaisliukams. Kitą dieną į visus juos dominusius klausimus vaikai atsakė patys. Kiekvienas norėjo pamatyti, kuris žaisliukas atitirps pirmasis, per kiek laiko ištirps ledas. Kad pagreitintų procesą , ant ledo su pipete pylė karštą vandenį. Kai kurie vaikai neiškentę bandė žaisliukus ištraukti iš ledo.

Atlikdami bandymus, vaikai skaičiavo, lygino, matavo turimas medžiagas bei daiktus, t. y. ugdė matematinius įgūdžius. Bandymų metu vaikai kalbėjo, komentavo atliekamus veiksmus, plėtėsi vaikų žodynas, praturtėjo naujais žodžiais, sąvokomis. Eksperimentų metu ugdytiniai mokėsi elgtis saugiai, kaupė patirtį, samprotavo, mokėsi spręsti problemas, geriau suvokti supantį pasaulį.